Trochę o klimatyzacji i wentylacji - Lodówki i klimatyzacja

montaż wentylacji gdańsk

Serwis domowej klimatyzacji

Posiadanie domowej klimatyzacji stało się już pewnego rodzaju standardem. Posiadanie takiej klimatyzacji jest więc niezbędne w polskich klimacie cechującym się wysoką temperaturą w okresie letnim. Dlatego osoby posiadające nowe dom

Trochę o klimatyzacji i wentylacji - Lodówki i klimatyzacja montaż wentylacji gdańsk
y nie powinny mieć żadnego problemu z montażem klimatyzacji, chociaż powinny korzystać przede wszystkim z pomocy fachowców podczas jej montażu, a nie zajmować się takim montażem na własną rękę. Takie działanie mogłoby bowiem sprawić, że klimatyzacja nie będzie działała w pełni sprawny sposób. Również usługi serwisowe mające na celu usprawnienie pracy domowej klimatyzacji powinny być wykonywane przez fachowców. Na pewno będą oni w stanie w bardzo sprawny sposób przeprowadzić wszelkie prace przy domowej klimatyzacji.


Kupno klimatyzatora – co wziąć pod uwagę?


Klimatyzacja w domu już od jakiegoś czasu nie kojarzy się z luksusem dostępnym wyłącznie najbogatszym, ale rozwiązaniem, które pomaga przetrwać upały i zapewnia komfort niezależnie od panującej aury. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku oczywiście wybranie odpowiedniego urządzenia, które zapewni funkcjonalność, będzie działało oszczędnie, a jednocześnie skutecznie schłodzi poszczególne pomieszczenia do pożądanych temperatur. Wybierając klimatyzator należy więc upewnić się, że konkretne urządzenie spełni swoją funkcję w mieszkaniu o określonej powierzchni. Oprócz tego warto pamiętać, że niska cena często idzie w parze z równie niską jakością, dlatego lepiej jest zdecydować się na produkt sprawdzonej firmy, który dodatkowo objęty jest gwarancją.



Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://lodowki-i-klimatyzacja.eko-leko.elblag.pl/